Banc de Recursos

La neuroeducació transformant l’aula: una mirada a l’aprenentatge a l’escola Octavio Paz

Maternal i primera ensenyança

La creixent preocupació per la millora dels resultats acadèmics i per com podem ajudar els infants a aprendre perquè l’aprenentatge sigui significatiu ens porta a preguntar-nos i qüestionar-nos com funciona l’aprenentatge i per què aprenem com aprenem. La neurociència pot donar respostes a totes aquestes preguntes que tant docents com famílies ens fem contínuament, determinant quins factors i quines variables cal tenir en compte per facilitar i personalitzar l’aprenentatge dels infants. A l’escola Octavio Paz s’ha transformat el projecte educatiu a fi d’adaptar-lo a les necessitats reals dels infants, les famílies i la societat del segle XXI. La neurociència ha estat força present durant aquest procés i en aquest canvi de mirada i de metodologia. Al llarg d’aquesta investigació sobre què és ensenyar i com aprenem, l’equip educador ha estat acompanyat per la Càtedra de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona.

Recurs

La neuroeducació transformant l’aula: una mirada a l’aprenentatge a l’escola Octavio Paz