Banc de Recursos

Una estructura neurodidáctica para el desarrollo de las funciones ejecutivas en los adolescentes: ¿Es posible desarrollar el control inhibitorio en el aula?

Recursos multinivell

Existeix un creixent interès per generar pràctiques neuroeducatives que posin el focus en els processos d’aprenentatge dels estudiants amb la finalitat de poder generar canvis en les seves capacitats cognitives i, per tant, facilitar una millora del rendiment acadèmic. A més, aplicar a l’aula els avanços de la neurociència i donar forma a estratègies pedagògiques concretes representa un gran desafiament per als professionals de l’educació. Si bé és cert que, en etapes infantils, aspectes com la riquesa sensorial, la sorpresa i la gestió emocional es treballen amb freqüència en el dia a dia de l’alumnat, en etapes més avançades, com en l’adolescència, a penes es dediquen hores lectives a aquests aspectes, per la qual cosa queden relegats a un treball puntual relacionat amb l’acció tutorial. Al llarg d’aquest article es presenta una estructura neurodidàctica dissenyada per al desenvolupament de les funcions executives (FE) en l’etapa adolescent i pensada per a ser incorporada en les diferents matèries escolars, atès que, si es vol incidir en les FE, aquestes han d’estar integrades de manera transversal dins de la competència aprendre a aprendre.

Recurs

Una estructura neurodidáctica para el desarrollo de las funciones ejecutivas en los adolescentes: ¿Es posible desarrollar el control inhibitorio en el aula?