Banc de Recursos

“Taller matemàtic” un mètode de treball en la resolució de problemes matemàtics competencials amb alumnes amb TDAH i sense

Segona ensenyança

Sabem quines son les principals dificultats que presenten els alumnes amb TDAH resolent problemes matemàtics. També s’han descrit mètodes de treball i pautes adients que ajuden aquests alumnes en la resolució d'activitats matemàtiques, però encara són poques les investigacions que tractin de les interaccions entre alumnes amb TDAH i sense TDAH resolent problemes complexos de forma col·laborativa. L'estudi que presentem té per objectiu analitzar com resolen problemes complexos alumnes de l'educació secundària obligatòria i les seves interaccions. Hem constatat que el treball en un taller matemàtic implica una major col·laboració i participació per part dels alumnes quan aquests treballen en parella siguin amb TDAH o sense i les interaccions que es produeixen durant el procés faciliten la consecució de la resolució dels problemes. Per altre banda hem corroborat que la utilització de materials didàctics han captat l'atenció dels alumnes, creant situacions comunicatives i de complicitat que han permès aconseguir un bon nivell competencial i un aprenentatge matemàtic de qualitat.

Recurs

“Taller matemàtic” un mètode de treball en la resolució de problemes matemàtics competencials amb alumnes amb TDAH i sense