Banc de Recursos

Programa d’educació física de primera ensenyança de l’Escola Andorrana

Maternal i primera ensenyança

Al llarg de l'escolaritat a l'Escola Andorrana, l'educació física forma ciutadans autònoms, físicament i socialment educats en un àmbit de convivència amb altres persones i amb l'entorn. El tret distintiu que l'educació física ofereix a l'alumnat en la construcció d'aprenentatges és l'acció motriu. Efectivament, en qualsevol situació motriu (joc motor, esport, dansa o activitat a la natura), l'alumne intervé mitjançant conductes motrius que activen de manera unitària tota la seva personalitat (aspectes orgànics, cognitius, afectius i relacionals). Es tracta, doncs, de superar el concepte de moviment per passar a pensar en la persona que es mou; entendre una motricitat guiada pels significats que el subjecte atribueix a les seves accions en el context físic i social en què es produeixen. El concepte de conducta motriu fa referència a la necessitat d'unir sempre els comportaments motors i el sentit que els dona cada alumne en actuar. L’educació física a l’Escola Andorrana disposa d’una estructura coherent amb els coneixements i les competències pròpies de l’àrea, construïda des de l'essència motriu i no des de les finalitats externes (salut, postura, hàbits saludables, convivència, etc.). És a dir, l’educació física s’estructura des dels comportaments motors observables: la motivació, la imatge mental, la implicació afectiva, l’autoestima, les dades inconscients, etc. entre altres aspectes.

Recurs

Programa d’educació física de primera ensenyança de l’Escola Andorrana