Banc de Recursos

La lectura dialògica a l’aula. Com millorar les habilitats acadèmiques i psicosocials dels nostres estudiants des de l’ensenyament basat en l’evidència

Recursos multinivell

El domini en la lectura és clau en el desenvolupament personal i professional de qualsevol persona. Més enllà d’estar relacionat amb el rendiment acadèmic i amb altres competències com l’escriptura, les matemàtiques i les nocions digitals, la comprensió lectora és clau en l’accés a la informació en l’aprenentatge de qualsevol habilitat. A més, impacta notablement en la qualitat de vida de les persones, havent-se evidenciat una variància salarial superior per als professionals amb més domini lector (OCDE, 2013, 2016). Així doncs, el foment de la lectura per part de les institucions educatives esdevé imprescindible en el desenvolupament de qualsevol estudiant i, en fer-ho des d’una docència basada en evidències científiques, les estratègies docents implementades compten amb un ampli cos d’evidències sobre el qual es fonamenten. A continuació es descriuen com des del paradigma de l’aprenentatge dialògic i, concretament, de la lectura dialògica, estratègies docents basades en evidències com la discussió de textos en grup (clubs de lectura, tertúlies Literàries dialògiques, cercles de literatura) impacten positivament en l’experiència de l’estudiant, ja que milloren les seves habilitats acadèmiques i psicosocials.

Recurs

La lectura dialògica a l’aula. Com millorar les habilitats acadèmiques i psicosocials dels nostres estudiants des de l’ensenyament basat en l’evidència