Banc de Recursos

L’aplicació de la teoria intel·ligències múltiples a l'aula d'infantil i primària: reptes i possibilitats

Recursos multinivell

En el present article partirem, en primer lloc, d’una breu anàlisi del model teòric de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner (1999), posteriorment hi presentarem un estudi sobre la formació del professorat com a estratègia fonamental per a l’aplicació i desenvolupament del programa Spectrum (Gardner-Feldman-Krechemsky, 2000) basat en el model de les IM a partir de la posada en marxa d’un projecte de formació en centres i l’impacte de l’esmentada formació a partir de l’avaluació feta per docents amb alumnes d’Infantil i Primària. Finalment descriurem algunes experiències i propostes per a l’aplicació de la teoria en el context escolar i n’establirem les conclusions que ens permetran ampliar la nostra perspectiva d’actuació i afavoriran aquesta posada en marxa de metodologies i recursos que faciliten la incorporació de la teoria en la pràctica.

Recurs

L’aplicació de la teoria intel·ligències múltiples a l'aula d'infantil i primària: reptes i possibilitats