Banc de Recursos
Com ha de ser un bon mestre? Una mirada des de la psicologia positiva
Recursos multinivell
Aquest treball presenta les característiques que hauria de tenir un bon mestre, a partir de l’anàlisi de les entrevistes a vint persones expertes vinculades amb el món educatiu a Catalunya, amb experiència a diferents nivells educatius i tipologies de centres. Les respostes han estat analitzades segons les aportacions empíriques i teòriques de la psicologia positiva, a partir del model de virtuts i fortaleses de caràcter proposat per Peterson i Seligman (2004), que permeten dibuixar un perfil competencial vinculat al caràcter i a les competències personals i socials que semblarien garantir cert èxit en la professió docent. Els resultats de les entrevistes s’analitzen segons variables demogràfiques i professionals dels entrevistats i es comparen amb d’altres obtinguts en recerques similars, observant un cert biaix entre l’ideal i la realitat dels alumnes del grau de mestre. Tanmateix es proposen recursos per a reforçar aquest tipus de continguts als graus de mestre, dins les facultats d’Educació i vinculats amb el pla d’acció tutorial.Recurs
