Banc de Recursos
Cap a una inclusió sense límits a l’educació física
Recursos multinivell
En l’actualitat, els conceptes d’inclusió i d’educació inclusiva apareixen en les lleis d’educació de la majoria de països del món i també en les normatives que les desenvolupen. L’educació física escolar, malauradament, és una matèria que s’ha enfrontat a nombroses dificultats a l’hora d’incloure l’alumnat amb discapacitat. Al llarg d’aquest capítol, s’exposen les principals característiques que ha de tenir una educació inclusiva i es vinculen amb les principals línies de recerca que caldria desenvolupar per avançar en la inclusió en educació física. Un dels reptes actuals en la investigació en educació física i inclusió de tot l’alumnat, indistintament de les seves capacitats, és el de prioritzar en les estratègies facilitadores d’un Disseny Universal per a l’Aprenentatge, així com el de definir millor com hauria de ser una avaluació competencial que es pogués aplicar en el conjunt de l’alumnat, atenent la seva diversitat. La inclusió en educació física de l’alumnat amb pluridiscapacitat és també un tema que emergeix com a repte d’investigació, degut a la poca documentació que se’n té. Aquestes temàtiques requereixen un enfocament metodològic de la recerca en què hi participin, de manera col·laborativa, personal investigador juntament amb els mestres i les mestres, tant en formació com en actiu.Recurs
