Banc de Recursos
Benestar i aprenentatge als centres educatius
Recursos multinivell
Aquest document és fruit d’un procés de reflexió al si de la Xarxa de Competències del qual es deriven algunes contribucions per promoure i sostenir el benestar als centres educatius. Tot i que la qüestió de la pressió sobre l’escola, on arriben tots els problemes socials, no és nova, s’hi han afegit nous factors que en alguns casos generen desànim i saturació. En una societat canviant, a l’escola se li exigeixen solucions educatives a problemes socials nous. Vivim en l’era de l’acceleració social i sovint hi ha la percepció que fins i tot els propis ritmes vitals estan canviant. Vivim en una societat en què l'atenció és un bé escàs, especialment en un context on la sobrecàrrega informativa i les distraccions constants són la norma. D’aquí la importància de parar esment a les condicions de l’atenció, assumint que n’hi ha de favorables i desfavorables, per replantejar-nos les maneres de relacionar-nos, obrir-nos a l’escolta i a les cures, ser receptius cap al món que ens envolta i establir connexions profundes amb el coneixement i les experiències que ens trobem al llarg del camí d’aprendre. Esperem que aquest document, més que oferir solucions, obri espais per compartir al si de la vida dels centres que, sense eludir les tensions i els conflictes, ens permetin cuidar i cuidar-nos i afavoreixin que els centres educatius siguin espais de benestar, acollida, escolta i cura dels vincles per avançar cap a un projecte de vida en comú.Recurs
