Banc de Recursos
Beneficis de la docència compartida des de la perspectiva de l’alumnat d’Educació Primària
Maternal i primera ensenyança
La docència compartida és una estratègia d’ensenyament en la qual una parella de docents acorda exercir el procés d’ensenyament-aprenentatge, en un grup d’alumnat de manera conjunta, en un mateix espai i temps. L'objectiu de l'estudi és dissenyar, aplicar i avaluar un programa de docència compartida en centres educatius de primària. En aquest article, s'intenta demostrar l'eficàcia que té aquesta metodologia en les dimensions d'aprenentatge, inclusió i satisfacció d’alumnat. Per a la recol·lecció de les dades que corresponen a aquesta part de l’estudi, es va dissenyar i validar un qüestionari amb respostes tipus Likert amb 16 ítems. La mostra consta de 56 alumnes de 5è i 6è d'Educació Primària de dues escoles de la província de Barcelona, que van experimentar durant un trimestre aquesta metodologia en les matèries de Llengua, Matemàtiques i Medi social respectivament. La investigació de caràcter quasi experimental reflecteix, entre els seus resultats, que hi ha un alt grau de satisfacció i confiança en l'alumnat perquè, l'ambient i les figures que proporciona la docència compartida afavoreix la inclusió, la participació i l'aprenentatge de tothom en igualtat de condicions.Recurs
