Banc de Recursos

Tenen forma les sumes? Una proposta d’integració de matemàtiques i art a Educació Primària

Maternal i primera ensenyança

És habitual que les matemàtiques es trobin en el grup d’àrees que només tenen una funció auxiliar. S'utilitzen per comptar, mesurar o descriure formes en un context no matemàtic, però no es pretén introduir coneixement nou ni fer progressar els continguts coneguts. Senzillament s'aplica el que ja està aprés, potenciant, de forma col·lateral, una visió esbiaixada de les matemàtiques cap al seu ús merament instrumental. Aquesta situació és molt similar en el cas de les àrees de l'àmbit artístic, música i visual i plàstica, en què, en el millors dels casos, s'apel·la a la part estètica i es complementa el contingut amb una cançó o una representació mitjançant el dibuix. La dansa i la presència del cos sovint queda oblidada. Amb l'objectiu de donar a conèixer pràctiques sobre com integrar continguts de diferents àmbits a l'aula, hem treballat en el disseny i monitorització d'una proposta integradora de coneixements de matemàtiques i art, en el transcurs de la qual s'aprenguin clarament continguts de totes dues àrees, mantenint les peculiaritats de cadascuna d'elles i sense supeditar l'una a l'altra.

Recurs

Tenen forma les sumes? Una proposta d’integració de matemàtiques i art a Educació Primària