Banc de Recursos

Repensant l’educació que volem: visió teoricopràctica de la importància de l’educació emocional a l’escola

Recursos multinivell

Aquest article reflexiona sobre la necessitat de repensar l’educació posant la mirada en la pràctica de l’educació emocional com un camí per a l’excel·lència educativa dels alumnes. Aquesta excel·lència passa necessàriament per educar també les emocions, tal com recull la literatura científica. Per això, es pretén donar un visió teoricopràctica de la importància i necessitat de treballar el vessant emocional. Farem un recorregut per l’origen científic del constructe d’intel·ligència emocional i els principals models que podem trobar. Parlarem de les bases neurocientífiques que donen suport a l’existència d’un cervell emocional i la seva implicació en l’aprenentatge. Tractarem d’aclarir alguns conceptes clau entorn del constructe d’educació emocional, les competències emocionals, els principals objectius que persegueix, etc. Acabarem reivindicant el paper fonamental que exerceixen els principals agents educatius com a models emocionalment intel·ligents.

Recurs

Repensant l’educació que volem: visió teoricopràctica de la importància de l’educació emocional a l’escola