Banc de Recursos
Racons de joc simbòlic: una manera de jugar i descobrir els usos de la lectura
Maternal i primera ensenyança
Els racons de joc simbòlic (el restaurant, la botiga, la perruqueria...) són una activitat oberta i creativa. Permeten que els alumnes aprenguin la llengua i els seus usos en situacions lúdiques. A més, en aquest tipus d’activitats, la llengua s’aprèn de forma contextualitzada i funcional, ja que els racons reprodueixen situacions reals en què intervenen diversos interlocutors que interaccionen per resoldre situacions quotidianes. Mitjançant els jocs simbòlics l’escola pot incorporar habilitats comunicatives i exponents si no que difícilment trobarien el lloc per expressar-se a l’escola. D’aquesta manera, els ensenyants disposen d’un recurs molt valuós per planificar el desenvolupament de la llengua comunicativa dels infants. Això és especialment interessant per a les aules que segueixen un programa d’immersió lingüística. Però en els racons de joc simbòlic els alumnes no només practiquen la llengua oral, també aprenen a utilitzar la llengua escrita. Perquè això sigui possible, cal reproduir en aquests racons la presència de la llengua escrita que hi ha en els contextos reals. Així, jugant, començaran a exercitar-se amb els usos socials de la llengua escrita.Recurs
