Banc de Recursos
¿Qué significa transferir el aprendizaje en educación infantil?
Maternal i primera ensenyança
Quin sentit té ensenyar o aprendre si no busquem un impacte amb l’aprenent? En què es fonamentarà l’educació si el que s’aprèn no té un efecte en l’individu? Aquest treball busca respondre a la pregunta com entendem aquest impacte en el marc del concepte de transferència de l’aprenentatge, especialment en el context de l’educació infantil. En les últimes dècades s’ha obtingut major comprensió de l’aprenentatge adquirit en aquestes edats i això fa necessari obrir un debat sobre com s’ha de donar aquest aprenentatge per tenir efectivament els resultats esperats. Aquest treball busca explorar des d’un enfocament interpretatiu de les nocions associades a la transferència de l’aprenentatge de la part de docents d’infantil. Aquesta anàlisi va facilitar el plantament d’una discussió conceptual des de la mirada multidimensional proposada per Barnett i Stephen. Exercici que es presenta com el primer pas per continuar indagant i desenvolupant un marc clar per respondre preguntes sobre què és la transferència, es mostren les millors formes per promoure i evidenciar.Recurs
