Banc de Recursos

Pràctiques per a l'autoregulació de la tasca docent dels i les mestres: material de suport

Recursos multinivell

El desenvolupament professional dels i les mestres implica l’aprenentatge al llarg de la vida, l’articulació de mecanismes per detectar el seu nivell de competències professionals i, més concretament, la capacitat per diagnosticar les pròpies necessitats de millora, suposa que els professionals reflexionin sobre la seva pràctica mitjançant l’ús d’estratègies efectives i, per tant, s’autoregulin el procés d’aprenentatge. Desenvolupar l’autoregulació és fonamental per als mestres perquè siguin capaços d’identificar les seves necessitats d’aprenentatge professional, així com les del seu alumnat. De fet, l’autoregulació es considera una competència essencial per convertir-se en un bon mestre (Baumert i Kunter, 2013). D’acord amb Graham i Phelps (2003), ser professor significa ser un aprenent expert, perquè l’ensenyament implica la capacitat de controlar, reflexionar i autoregular el propi procés d’aprenentatge per prendre decisions sobre el coneixement que es requereix en contextos particulars.

Recurs

Pràctiques per a l'autoregulació de la tasca docent dels i les mestres: material de suport