Banc de Recursos

Per què no venim del mono? Una proposta per a la contribució al desenvolupament del pensament crític i creatiu a les aules de batxillerat

Maternal i primera ensenyança

En el marc de la matèria de Reptes de biologia i geologia, l’alumnat de primer curs de batxillerat ha estat treballant en un projecte per entendre i estudiar la filogènia humana i com s’ha dut a terme el procés d’evolució al llarg del temps. El treball s’ha basat en la lectura i anàlisis de notícies enganyoses o “fake news” per tal de desmuntar alguns mites i creences errònies al voltant del procés d’evolució de la nostra espècie, en contraposició a les principals argumentacions científiques i teories acceptades actualment i a partir de la revisió de diferents articles i publicacions científiques provinents de fonts fiables. En fase final, i com a activitat de transferència dels coneixements adquirits, l'alumnat ha presentat, per grups de treball, diferents comunicacions orals en el marc d'un congrés científic en paleontologia dut a terme a l'aula de ciències. I ha participat a la jornada de divulgació científica a Girona, Ciència en Equip, presentant-hi els resultats del seu projecte de recerca.

Recurs

Per què no venim del mono? Una proposta per a la contribució al desenvolupament del pensament crític i creatiu a les aules de batxillerat