Banc de Recursos

La por de parlar en públic

Segona ensenyança

La importància de la comunicació oral rau en les habilitats que es treballen de manera individual i, també, col·lectiva. És necessari empoderar cadascun dels estudiants perquè es converteixi en una peça clau dins de la comunitat, una comunitat que poden transformar i fer-ne un lloc millor a través de les seves veus. Podem considerar les classes de parlar en públic com un espai on aprendre tècniques per fer un discurs més cohesionat o endreçat, però no hauríem de quedar-nos només aquí, sinó que també hauríem de fomentar la pràctica de les habilitats comunicatives per empoderar les noies i els nois perquè no tinguin por a expressar-se, a debatre idees i a voler canviar el món. És un repte inspirador que ens motiva a despertar la societat i fer-la activa, transformadora, empàtica i plena de veus diverses. La por a parlar en públic és un factor que impedeix efectuar una comunicació fluïda i efectiva tant en adults com adolescents. Treballar aquest aspecte de la persona, oferir estratègies per afrontar un auditori, en definitiva entrenar l’habilitat de parlar en públic suposa no tan sols un guany per a la comunicació oral sinó també per al creixement personal. En l’adolescència és molt important activar i desenvolupar un tipus d’introspecció reflexiva que dugui els nostres alumnes a aprofundir en l’autoconeixement, a reconèixer les pròpies limitacions, a ser conscients de les febleses i a proposar-se reptes per superar-les. Treballar aquesta habilitat oral és ajudar-los a superar unes dificultats que ells mateixos reconeixen que tenen, uns entrebancs que poden condicionar-los en la vida acadèmica i personal.

Recurs

La por de parlar en públic