Banc de Recursos

La integració de les tecnologies digitals a l’aprenentatge basat en projecte

Segona ensenyança

Aquest article narra una proposta d’aprenentatge basada en projectes amb l’acompanyament del programa FAIG del Departament d’Educació. El projecte busca connectar els alumnes de primer d’ESO amb els desafiaments reals, preparar-los per al futur mitjançant l’educació amb sentit i promoure la competència digital. Aquest aborda la problemàtica de la desconnexió entre els sabers del currículum i la seva utilitat real. Els objectius s’han centrat en el desenvolupament de la competència digital dels alumnes i la satisfacció dels alumnes envers l’aplicació pràctica del coneixement. Mitjançant eines pedagògiques innovadores i l’impuls de competències digitals, els alumnes han desenvolupat un projecte amb impacte social real, com és una campanya de donació de sang. L’experiència ha mostrat un alt grau de satisfacció per part de l’alumnat, reforçant la motivació i la participació, alhora que ha potenciat el desenvolupament de la competència digital. Aquest enfocament metodològic no només ha millorat l’aplicabilitat dels aprenentatges sinó que també ha establert un model educatiu sostenible i reproduïble.

Recurs

 La integració de les tecnologies digitals a l’aprenentatge basat en projecte