Banc de Recursos

La biblioteca escolar com a eina d’inclusió

Recursos multinivell

Aquest document neix per convidar a la reflexió i al canvi. L’ODS 10 de l’ONU demana reduir les desigualtats i garantir que ningú es quedi enrere. I una de les eines de què disposen els centres educatius per fer-ho és la biblioteca escolar, si aquesta està ben dissenyada, ben dotada, integrada dins el PEC i si acompleix unes determinades condicions en el seu funcionament. Si analitzem, però, les últimes dades publicades de l’Estadística de biblioteques escolars (2016) , que desenvolupa el Departament d’Educació, en col·laboració amb el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, es pot constatar com el nombre mitjà de documents adaptats per a l’alumnat amb NEE és molt poc significatiu. També es manifesta que hi ha un 21% de biblioteques de centres educatius del sistema públic i privat que no estan preparades per a persones amb discapacitat física. Des del Programa biblioteca escolar “puntedu” es vol oferir una eina de reflexió, de debat i de diagnosi, per fer visible la necessitat de disposar de biblioteques escolars accessibles per a tothom i oferir orientacions sobre els aspectes a considerar per aconseguir-ho.

Recurs

La biblioteca escolar com a eina d’inclusió