Banc de Recursos
L’hàbit lector i el temps de lectura a l’educació secundària
Segona ensenyança
Famílies, biblioteques, editors, institucions de tota mena... haurien d’estar compromesos a fomentar l’hàbit lector entre la ciutadania. No obstant això, a l’hora de la veritat, la societat encarrega a un grup específic de professionals ‒els docents de llengua i literatura‒ el deure d’estimular aquest hàbit lector i d’inocular el desig de llegir (Bombini i Lomas, 2022). La professió docent fa anys que reconeix l’existència d’una relació directa entre l’hàbit lector i l’èxit escolar: la majoria dels alumnes que són lectors habituals reïxen en els estudis. Aquesta evidència empírica del professorat s’ha vist avalada per nombrosos treballs2 que des de fa anys posen de manifest la correlació que hi ha entre l’hàbit lector i la millora dels resultats acadèmics dels alumnes. En diversos estudis recents s'ha demostrat que la competència lectora està fortament lligada a les habilitats, les actituds, els interessos, els hàbits i els comportaments relacionats amb la lectura.Recurs
