Banc de Recursos

L’expressió escrita: orientacions per a la millora de l’escriptura. Educació primària

Maternal i primera ensenyança

A l’igual que la comprensió lectora, l’expressió escrita implica un suport i un sistema de representació gràfica del llenguatge. A diferència del llenguatge oral, en el que les persones emissora i receptora solen compartir un context i disposen de recursos com el gest, l’expressió i la mirada que permeten donar moltes coses per sobreenteses, l’expressió escrita és autosostinguda i més explícita. En canvi té la qualitat de fixar el missatge i mantenir-lo en el temps. El procés d’escriptura implica per part de la persona que escriu un coneixement del funcionament del sistema d’escriptura per tal d’establir les relacions entre els signes gràfics i el que representen. Aquests coneixements es desenvolupen durant els primers cursos i quan l’alumne/a arriba a segon o tercer curs d’educació primària ja ha de saber el funcionament del sistema.

Recurs

L’expressió escrita: orientacions per a la millora de l’escriptura. Educació primària