Banc de Recursos

L’aprenentatge basat en el disseny de jocs: els reptes de dues mestres a l’hora d’ensenyar a través del joc

Maternal i primera ensenyança

Tot i que els jocs són una eina valuosa per a l’ensenyament de les ciències, encara hi ha poca investigació sobre les experiències de disseny de jocs per construir coneixement científic. Aquest estudi explora com dues mestres de primària en formació inicial reflexionen sobre l’experiència de dissenyar una activitat de joc científic dins d’una Situació d’Aprenentatge. Des d’un enfocament interpretatiu i sociocultural, es van recollir dades qualitatives de les experiències del grup a partir de grups focals en dos moments del procés de disseny. Els resultats mostren: a) les diferents concepcions de les mestres sobre l’ús dels jocs per ensenyar ciències; b) quatre reptes que encaren durant el procés de dissenyar un joc per ensenyar ciències. El context d’aprenentatge de disseny de joc va propiciar la reflexió entorn a les orientacions didàctiques per a la construcció del coneixement científic de les futures mestres de primària.

Recurs

L’aprenentatge basat en el disseny de jocs: els reptes de dues mestres a l’hora d’ensenyar a través del joc