Banc de Recursos

El Portafolis com a eina pel desenvolupament de la competència digital docent

Recursos multinivell

El portafolis digital, concebut com a instrument d’avaluació, estimula el seguiment continuat i la reflexión personal dels estudiants, fomentant d’aquesta manera el desenvolupament professional dels futurs docents. Per aquest motiu, la proposta que es presenta a continuació es centra en la formulació d’una estrategia d’ensenyament-aprenentatge que utilitza el portafolis digital per guiar els estudiants de 4t curs del Grau de Mestre/a en Educació Infantil en el desenvolupament de la seva Competència Digital Docent. D’aquesta manera, no només s’encoratja l’adquisició de la CDD —imprescindible per la seva bona integració en el món laboral— sinó també es fa èmfasi en el seu creixement professional a través d’una visió crítica de la pròpia pràctica pedagògica. Per dur a terme aquesta tasca es pren de referència la metodologia de Design-Based Research i, concretament, aquest procés de recerca, actualment es troba en la seva segona fase, de desenvolupament i prototipatge, enVla que s’ha realitzat la implementació del primer prototip i se n’avalua el seu funcionament mitjançant dos grups de discussió.

Recurs

El Portafolis com a eina pel desenvolupament de la competència digital docent