Banc de Recursos

Educar l’inconscient infantil: una proposta per l’escola primària

Maternal i primera ensenyança

En aquest treball es mostra que educar l’inconscient infantil és possible i recomanable a fi de millorar el caràcter i la intel·ligència vital dels nens d’entre 6 i 12 anys. Amb aquest objectiu es proposa una metodologia anomenada “3C”, que permet aconseguir-ho mitjançant l’ús de tres eines que no suposen en cap cas un increment significatiu del pressupost econòmic de les escoles, ni tampoc una inversió extra de temps per part dels mestres, atès que ja se solen emprar en l’ensenyament primari: l’aprenentatge de la cal·ligrafia, els contes infantils i les cançons ad hoc. Es pretén adaptar per a l’escola primària la Programació NeuroCal ·ligràfica (PNC) per a la reeducació de l’inconscient cognitiu i emocional de persones adultes, amb resultats estadísticament significatius en el Test VIA de les 24 Fortaleses de Caràcter. L’enfocament es basa en el supòsit que el cervell i la intel·ligència dirigeixen el capteniment per resoldre problemes que afecten la supervivència i el benestar. En aquest article s’adopta la noció de personalitat en tres nivells: temperament (heretat genèticament), caràcter (après mitjançant l’experiència i l’educació) i personalitat escollida (entrenada per viure intel·ligentment). A banda de centrar-se en l’educació del caràcter conscient, que només representa el 5 % de la nostra capacitat de pensament, el mètode “3C” pretén, sobretot, educar l’inconscient neurològic dels nens per mitjà de l’automatització d’hàbits positius. Els ganglis basals, que faciliten la motricitat fina i la integració de pensaments i emocions, són crucials en aquest procés. També es tenen en compte l’hipocamp i el tàlem per tal de, respectivament, reescriure els guions de la biografia en aquells aspectes que impliquen creences limitadores, i redirigir l’atenció executiva en aquells casos en què estigui esbiaixada envers una visió negativa disfuncional. Es conclou que els resultats de la recerca de literatura científica realitzada avalen amb escreix els postulats del mètode “3C”.

Recurs

Educar l’inconscient infantil: una proposta per l’escola primària