Banc de Recursos
ChatGPT: Una altra manera d’aprendre i ensenyar
Recursos multinivell
En els últims mesos hem assistit, amb una barreja de meravella i expectació, a l’avenç imparable de la intel·ligència artificial. Sens dubte és un fenomen que ens ha agafat per sorpresa. El segle XXI ha irromput amb força a les nostres vides (Roca, 2020), i el món educatiu no ha estat una excepció. Ens hem trobat aclaparats, sí, però no derrotats. Després de superar els reptes de la pandèmia, amb les seves classes virtuals i reunions interminables en plataformes com Meet, Zoom i Teams, ara ens enfrontem a una nova realitat: la IA, un terreny desconegut però ple de possibilitats. Però no ens confonguem, no estem en un carreró sense sortida. Al contrari, la tecnologia -un cop més- ens repta a reinventar-nos, a aprendre i a créixer. Ens posa en escac, sí, però que ens convida a l’acció, no al desànim. És una oportunitat única per transformar l’educació, per fer-la més dinàmica, inclusiva i eficaç. En definitiva, cal proposar noves formes d’ensenyar i aprendre. Cal revitalitzar la nostra docència i resignificar la nostra presència a l’aula.Recurs
