Banc de Recursos
Cap a una educació més feminista? Concepcions, dilemes i possibilitats de transformació a l’educació secundària
Segona ensenyança
Aquest informe consta, en primer lloc, d’una aproximació conceptual a l’estudi que pretén situar els termes i enfocaments que s’han utilitzat al llarg del projecte—tant amb el professorat participant com pel disseny de la recerca. Seguidament, s’incorpora un breu recorregut històric per poder situar el context de les polítiques educatives i la incorporació de la perspectiva de gènere a Catalunya i l’Estat espanyol. A aquests dos primers capítols els segueix una secció metodològica i de descripció de les participants. Tot seguit es presenten els resultats, que és el capítol més extens i consisteix en tres grans apartats: en primer lloc, s’analitzen les concepcions de les participants amb relació a la perspectiva de gènere, i s’identifiquen les principals dimensions amb què les docents defineixen la perspectiva de gènere a la pràctica educativa. En segon lloc, s’analitzen els principals elements que contribueixen a la transformació en els centres en termes coeducatius, amb relació a les comissions, els claustres, els equips directius i l’alumnat, tenint en compte les condicions i els contextos de cada centre. I finalment, es reflexiona al voltant dels principals reptes pendents, per tal que la incorporació de la coeducació transformadora esdevingui una realitat estesa a tot el sistema educatiu català. L’informe tanca amb unes breus consideracions que tenen la finalitat de sintetitzar els aspectes més rellevants exposats, així com albirar alguns senders per a futures reflexions.Recurs
