Banc de Recursos
Alumnat amb dificultat de regulació del comportament: estat actual i reptes
Recursos multinivell
La dificultat de regulació del comportament és una qüestió que preocupa als docents per la seva complexitat en la intervenció a nivell educatiu. A l'escrit que es presenta s‟intenta aprofundir en les seves causes i orígens per intentar trobar orientació en el seu abordatge. S'ha cregut important poder donar veu a representants amb àmplia experiència en l'atenció a aquest alumnat: mestres de primària, professors/es de secundària, orientadors/es educatius/ves de l'Equip d'Assessorament Psicopedagògic (EAP) i de professionals que desenvolupen la seva tasca al Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta (CRETDIC). Tots ells i elles han participat en grups de discussió i ens exposen les seves opinions per tal d'entendre millor el repte que afronten i orientar-nos en l'atenció o assessorament a aquest alumnat. Dels resultats obtinguts en destaquem la necessitat d'espais d'acompanyament i reflexió entre els docents creant equips que col·laboren plegats. Es veu prioritari afavorir l‟expressió i validació de les incerteses que sovint generen l'atenció d'aquest alumnat per transformar emocions experimentades pels docents com la por o la ràbia en la comprensió, des de la mentalització, dels malestars que causen les conductes desregulades. En aquest mateix sentit, es posa de manifest la necessitat de crear vincles de confiança entre el docent i l'alumne/a com a base de qualsevol intervenció tot i trobar-nos amb la dificultat que per tal d'aconseguir aquest vincle cal crear unes condicions especials ja que de forma natural aquests lligams no solen aparèixer.Recurs
