Banc de Recursos
Tindrem sempre l’aigua que necessitem per viure? Una proposta d’integració de coneixement del medi i llengua a l’educació primària
Maternal i primera ensenyança
La feina que presentem en aquest document respon, principalment, a la necessitat d’aplicar les reflexions sobre la integració de coneixements fetes en el grup de primària del CESIRE, en un context escolar real. Entenem que la integració de coneixements suposa estructurar l’aprenentatge de manera que es promogui l’adquisició de continguts de les diferents àrees implicades en un context on la seva integració esdevingui significativa i necessària per resoldre la situació, tasca o problema i, on no només es tinguin en compte els conceptes i les habilitats, sinó també els processos. La relació entre els diversos aspectes que intervenen i la seva contribució a la resolució de la situació ha d’explicitar-se, no només per part dels mestres, sinó que l’alumnat n’ha de ser conscient. Per això cal jugar amb diversitat de processos i de llenguatges per tal que l’alumnat prengui consciència del que s’ha après i sigui capaç d’expressar-ho.Recurs
