Banc de Recursos

Repercussions de la covid-19 en l’estudi de les matemàtiques dels alumnes de batxillerat de l’escola andorrana. Efectes del canvi metodològic dels seus professors

Maternal i primera ensenyança

Les conseqüències de la pandèmia COVID-19 han estat molt importants en tots els àmbits socials, especialment a l’escola. Per aquest motiu, des de 2021, estem realitzant un estudi per determinar l’impacte de la pandèmia en l’ensenyament de les matemàtiques a l’Escola Andorrana de Batxillerat. L’objectiu general que ens hem proposat és analitzar els principals canvis metodològics que van dur a terme els professors de matemàtiques i conèixer com els van viure els estudiants. Per poder copsar aquests canvis ens hem decantat per una metodologia de recerca mixta en tres fases. En la primera, s’analitzen les dades a partir de qüestionaris amb metodologia quantitativa; en la segona, amb metodologia qualitativa, a partir d’entrevistes i en la tercera, a partir d’una anàlisi global dels resultats precedents. Per la primera fase es van dissenyar i administrar dos qüestionaris digitals: COMDIG, per valorar el nivell de competència digital i ADAPMET, per determinar el procés d’adaptació metodològica. En aquesta comunicació presentem els resultats del segon qüestionari aplicat a una mostra d’estudiants que van viure el confinament. Aquestes dades ens ofereixen una primera aproximació al procés d’adaptació metodològica dels estudiants i ens han permès dissenyar els instruments qualitatius per la segona fase de la recerca.

Recurs

 Repercussions de la covid-19 en l’estudi de les matemàtiques dels alumnes de batxillerat de l’escola andorrana. Efectes del canvi metodològic dels seus professors