Banc de Recursos

Què i com avaluar: seleccionar criteris i indicadors d'avaluació

Recursos multinivell

Fer un tractament integrat de llengua i continguts no implica afegir elements del currículum de l’àmbit lingüístic a la nostra matèria, sinó identificar els elements lingüístics que formen part del currículum del nostre àmbit curricular. “No es tracta d’afegir llengua, sinó de fer emergir components lingüístics que ja hi són i fer-los explícits” (J. Domènech-Casal, 2021). Són components que cal avaluar en context, de manera integrada amb continguts conceptuals i habilitats cognitives i procedimentals, per valorar si s’han assolit els objectius que ens marquem a partir del currículum: quan demanem als alumnes que facin una explicació científica, que hi incorporin termes del vocabulari acadèmic relacionat amb el tema o que formulin una pregunta, estem fent una demanda lingüística, en la qual el llenguatge és a la vegada eina i objectiu d’aprenentatge. I, com a objectiu, cal avaluar-ne l’assoliment.

Recurs

Què i com avaluar: seleccionar criteris i indicadors d'avaluació