Banc de Recursos
Programa de matemàtiques de primera ensenyança de l’Escola Andorrana
Maternal i primera ensenyança
Les matemàtiques són presents, de manera més o menys conscient, en la vida de qualsevol persona, de tal manera que el seu coneixement és necessari per esdevenir un ciutadà de ple dret. En efecte, qualsevol persona que vulgui actuar de manera crítica, reflexiva, compromesa i constructiva necessita, en primer lloc, conèixer com és el món on viu i analitzar-ne el funcionament. El coneixement de les matemàtiques d’una manera competencial, és a dir, prioritzant l’ús d’allò que s’aprèn, ha de contribuir a aconseguir aquest gran objectiu. Això implica que l’alumnat, en finalitzar primera ensenyança, ha de ser capaç, en primera instància, d’interpretar les informacions de l’entorn que utilitzen dades matemàtiques, representades de maneres diverses, per analitzar i proposar solucions per a les situacions que se li presenten, ha de dur a terme un conjunt d’accions, com per exemple estimar quantitats i fer càlculs, exactes o aproximats segons les demandes de les situacions, ha de mesurar de manera efectiva i fer estimacions de magnituds, i també ha d’organitzar dades, representar-les, analitzar-les i extreure’n conclusions. Així mateix, mentre l’alumne va prenent contacte amb els nous conceptes i procediments de les matemàtiques, ha d’anar aprenent a resoldre problemes, a raonar matemàticament i a comunicar els resultats i els processos emprats. Però el treball amb les matemàtiques ha d’ajudar l’alumnat, de manera molt significativa, a aprendre a prendre decisions, a assumir-les i a fonamentar-les per mitjà de l’argumentació.Recurs
