Banc de Recursos
Programa d’educació visual i plàstica de segona ensenyança de l’Escola Andorrana
Segona ensenyança
Vivim en un món ple de referències visuals, artístiques o no, que necessita que els ciutadans siguin capaços d’interpretar, produir i valorar diversos tipus de missatges visuals, tant de l’entorn immediat com de la societat global, d’una manera crítica i reflexiva. Des d’un paradigma pedagògic fonamentat en un model d’ensenyament-aprenentatge per competències, l’enfocament didàctic de l’àrea d’educació visual i plàstica s’ha basat en dos grans pilars que vertebren els components curriculars i que corresponen als dos canals de comunicació propis de qualsevol disciplina artística: un vessant perceptiu i un vessant expressiu. El vessant perceptiu inclou l’apreciació, la comprensió i el gaudi de qualsevol manifestació artística, i també la interpretació dels missatges visuals. D’altra banda, el vessant expressiu inclou tots els coneixements, les habilitats i les actituds necessaris per crear produccions visuals i plàstiques, des dels vessants formals i conceptuals. No obstant això, val a dir que els dos vessants no s’entenen com a espais inconnexos o separats per recursos explícits, sinó que es complementen i es relacionen a partir de les possibles propostes didàctiques, a través d’un procés de reflexió que activa dinàmiques i estratègies des del pensament divergent. En conseqüència, l’educació visual i plàstica té com a finalitat última desenvolupar les capacitats de l’alumne, tant perceptives com expressives, i potenciar una actitud sensible, receptiva, creativa i compromesa.Recurs
