Banc de Recursos

Pedagogies d’aprenentatge actiu: idees per aplicar-les de manera realista i progressiva al nostre disseny i pràctica docent

Recursos multinivell

Amb l’ús sistemàtic de les pedagogies d’aprenentatge actiu, l’alumnat aprèn més i aprèn a sermés responsable amb elmedi ambient. No obstant això, la seva aplicació necessita experiència, acompanyament i claredat en alguns aspectes. Aquest article analitza els riscos en la transició cap a les pedagogies d’aprenentatge actiu a la pràctica docent, es descriuen els tres pilars que cal seguir per a la transició cap a aquest tipus de pedagogies i es donen referències sobre quins són els elements metodològics més actius a cada etapa educativa segons la taxonomia de Rodríguez-García, A. (2020). Posteriorment es presenta la utilització dels indicadors de l’escala EVEMDT (escala per a la valoració dels enfocaments metodològics docents transversals) per modificar la pràctica docent fent més actiu qualsevol procés d’aprenentatge i, finalment, es descriuen algunes experiències personals implementades amb alumnes i docents de Menorca.

Recurs

Pedagogies d’aprenentatge actiu: idees per aplicar-les de manera realista i progressiva al nostre disseny i pràctica docent