Banc de Recursos

Oportunitats i reptes per cultivar capacitats d’autoregulació sostenible del consum. Lliçons apreses amb una escola andorrana de maternal i primera ensenyança

Maternal i primera ensenyança

Aquesta contribució ofereix una aproximació a l’aprenentatge per a l’autoregulació sostenible del consum, a partir de significats produïts col·laborativament en processos participatius de recerca-acció. El diàleg entre l’anàlisi teòrica i l’aprenentatge sorgit en la recerca-acció ha permès desenvolupar un concepte operatiu complex que s’aplica mitjançant un procés circular en el qual les persones identifiquen i contrasten les seves necessitats amb els mitjans que ofereix el context i amb els diferents sistemes de valors en joc. La finalitat d’aquest procés és activar i entrenar la capacitat d’autonomia crítica, crucial per cultivar una ciutadania capaç d’operar amb l’art de la mesura. L’autoconeixement és una condició essencial per desenvolupar aquesta capacitat. Les troballes de la recerca permeten identificar possibilitats i limitacions per implementar la metodologia i pedagogia de l’autoregulació sostenible del consum a l’escola. El principal repte al qual s’enfronta l’educació formal és adoptar un model educatiu ecològic. Els aprenentatges de la recerca-acció donen peu a formular propostes per afrontar amb èxit aquest repte.

Recurs

Oportunitats i reptes per cultivar capacitats d’autoregulació sostenible del consum. Lliçons apreses amb una escola andorrana de maternal i primera ensenyança