Banc de Recursos

Las tecnologías digitales al servicio del diseño universal para el aprendizaje

Recursos multinivell

La tecnologia té utilitats per a una àmplia gamma de serveis, entre ells l’educació, i és analitzada per diferents models teòrics en la seva aplicació als entorns didàctics. Utilitzada des d´un enfocament pedagògic, la tecnologia ha d´afavorir l´aprenentatge de tot l´alumnat a partir dels estàndards de l´accessibilitat digital. L’accessibilitat a l’aprenentatge es recolza en els tres principis del DUA (representació, implicació i acció i expressió), principis per als quals la tecnologia aporta variats i múltiples recursos i accions possibles, tant de manera específica per a cada principi com integrada per a tots tres. La tecnologia també permet el disseny de continguts educatius digitals i accessibles mitjançant la configuració de paràmetres al·lusius al contingut i al format d’aquest, existint referències de suport per fer-ho i exemples d’aplicació en algunes institucions educatives que han utilitzat l’enfocament del DUA per dissenyar recursos educatius oberts. Atès que l’ús de la tecnologia en educació també implica riscos associats, els hem de conèixer per evitar-los o compensar-los a favor de la inclusió de tot l’alumnat.

Recurs

Las tecnologías digitales al servicio del diseño universal para el aprendizaje