Banc de Recursos

La pràctica educativa fonamentada. Definició, característiques i implicacions per a la millora i la innovació educativa.

Recursos multinivell

La primera finalitat d’aquest document és definir el concepte de pràctica educativa fonamentada, descriure les seves principals característiques, i identificar l’abast que pot tenir la pràctica educativa fonamentada per a la millora i la innovació educativa a les aules de les escoles i instituts. La segona finalitat d’aquest document és aportar pautes concretes per aplicar la pràctica educativa fonamentada a la docència d’un professor, focalitzant-ho en tres processos: a) Selecció de coneixement acadèmic de referència; b) Selecció de coneixement d’altres experiències educatives de referència; i c) Selecció d’evidències de referència de la pròpia pràctica educativa. Els destinataris d’aquest document són els i les mestres d’Educació Infantil i Primària, i els i les professors/res d’Educació Secundària, que en el marc d’aquest document denominarem amb el nom genèric de “professor”.

Recurs

La pràctica educativa fonamentada. Definició, característiques i implicacions per a la millora i la innovació educativa.