Banc de Recursos
La intel·ligència artificial al currículum educatiu. Experiència Docent
Maternal i primera ensenyança
Aquest capítol analitza la integració de la Intel·ligència Artificial (IA) en el currículum educatiu, destacant la seva aplicació com a suport en el disseny i conceptualització de les diferents activitats d’aprenentatge i com a eina per fomentar un aprenentatge adaptatiu i significatiu. Prenent com a referència la IA generativa de text (IAG), l’autor avalua diverses eines, com Gemini, Mistral i ChatGPT, aquest últim recomanat per la seva profunditat i capacitat de comprensió. A més a més, en detalla la utilització de la IA educativa (IAE) a la planificació curricular, i mostra exemples de programació i d’ús de plantilles per a generar “prompts” en l’àrea de Biologia del Batxillerat. L’autor subratlla que la IAE actua com un assistent, en lloc de reemplaçar la tasca docent. També es presenten exemples específics d’activitats generades per ChatGPT, des de l’observació microscòpica fins a la resolució de problemes matemàtics. Com a bones pràctiques es destaquen la possibilitat d’emprar la IAE per fomentar les metodologies actives i la facilitat que té per d’adaptar-se a les necessitats dels estudiants amb diversitat funcional.Recurs
