Banc de Recursos
La convivència en els centres d'educació infantil i primària
Maternal i primera ensenyança
La convivència és un valor primordial de tota societat desenvolupada, és a dir, de tota aquella societat en què només té cabuda el diàleg –les paraules, les idees i els arguments– per a resoldre els conflictes quotidians que es poden plantejar com a fruit de la diversitat d’opinions. Educar en la convivència, doncs, és una tasca prioritària i una tasca de tots els agents socialitzadors: l’escola, entre d’altres. I ho és des que els infants són ben petits. En aquest marc, les escoles d’educació infantil i primària tenen un paper central, ja que han de contribuir de manera sistemàtica a la formació de la persona. El Programa de convivència en els centres d’educació infantil i primària ofereix les eines pedagògiques adequades per a incidir precisament en tres àmbits principals de formació de la persona: la construcció de la pròpia identitat essent conscient que hi ha altres identitats (identitat), la necessitat de saber relacionar-se amb les altres persones (relació) i l’actuació sempre solidària (solidaritat).Recurs
