Banc de Recursos
L’ensenyament i l’aprenentatge de competències de ciutadania democràtica a la segona ensenyança de l’Escola Andorrana
Segona ensenyança
Europa viu en un context de crisi de la democràcia quasi permanent, en què Andorra mostra també alguns signes de crisi democràtica. La formació d’una ciutadania competent capaç d’implicar-se i de participar en una societat democràtica roman un problema per resoldre. Aquesta recerca pretén explorar les representacions del professorat de ciències socials de l’Escola Andorrana sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de competències de ciutadania democràtica per inferir les perspectives docents i les seves pràctiques. La metodologia que s’ha utilitzat és la teoria fonamentada per construir un relat a partir de les dades recollides, principalment, a partir d’entrevistes en profunditat. Els resultats són presentats en cinc temes: les representacions del professorat de l’educació per a la ciutadania democràtica, ensenyar a respectar l’altre, ensenyar a problematitzar qüestions polítiques i socials, desenvolupar un pensament crític i independent, i la praxi d’una ciutadania democràtica.Recurs
