Banc de Recursos

Guia per a l’observació i implementació de pràctiques coeducatives en contextos escolars: estem treballant envers la igualtat entre nenes i nens?

Recursos multinivell

La didàctica del feminisme i de la coeducació hauria de ser una màxima del nostre sistema educatiu i una prioritat del professorat per poder oferir una educació de qualitat, perquè si l’educació és un dret humà inalienable, l’educació per a la igualtat entre nenes i nens –futures dones i homes– és una qüestió de justícia (Hidalgo-Urtiaga, 2022). S’entén per coeducació el procés educatiu que afavoreix el desenvolupament integral de les persones amb independència del sexe a què pertanyin; a conseqüència, s’entén per escola coeducativa aquella en què es corregeixen i s’eliminen tota mena de desigualtats o mecanismes discriminatoris per raó de sexe, i en què els alumnes i les alumnes poden desenvolupar lliurement la seva personalitat en un clima d’igualtat real i sense cap mena de condicionants o limitacions imposades en funció del seu sexe (Sánchez i Escadel, 2012).

Recurs

Guia per a l’observació i implementació de pràctiques coeducatives en contextos escolars: estem treballant envers la igualtat entre nenes i nens?