Banc de Recursos

Guia per a l’autodiagnòstic del centre en matèria de coeducació

Recursos multinivell

La guia que teniu a les mans és un dels fruits del projecte “WUNGU. Gènere i diversitat cultural a l’escola”1 coordinat pel grup de recerca ERDISC de la Universitat Autònoma de Barcelona durant els anys 2020 i 2021, i promogut i finançat per la Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa del Departament d’Educació de la Generalitat, en el marc del “Pacto de Estado contra la violència de género” (Ministerio de Igualdad). Aquesta guia neix gràcies al diàleg establert amb les professionals dels 4 centres participants al projecte WUNGU, que evidencia l’absència de recursos de suport per a la sistematització i orientació de l’acció coeducativa als centres, en contraposició a l’existència de nombroses guies, bancs de recursos, repositoris, etc. d’activitats coeducatives. L’absència d’aquest tipus d’instruments dificulta la tasca d’aquells centres que volen endegar estratègies en clau coeducativa, perquè moltes vegades no saben per on començar a abordar el treball coeducatiu. A aquest efecte, aquesta guia posa a disposició dels i les professionals dels centres educatius un instrument inèdit en format rúbrica (l’anomenarem Rúbrica WUNGU) per a promoure un procés participat d’autoavaluació de l’estat de la coeducació al centre en àmbits tant diversos com: la documentació que genera el centre i el llenguatge que s’empra, l’estructura organitzativa, els materials pedagògics, el currículum, les expectatives i creences del professorat, així com les pràctiques que se’n deriven a dins i a fora de l’aula, la relació amb les famílies, etc.

Recurs

Guia per a l’autodiagnòstic del centre en matèria de coeducació