Banc de Recursos

Estratègies per millorar la convivència

Recursos multinivell

Els grups es defineixen perquè els seus membres comparteixen algun propòsit, alguna tasca. Des dels serveis d’atenció a la infància i a les famílies, els educadors i les educadores formen part del grup de professionals que tenen com a obligació oferir una educació de qualitat fonamentada en el respecte, la confiança, la participació i la cooperació de totes les persones que hi participen. Però a més a més, han d’aconseguir que la relació amb els pares i mares, un altre dels grups que formen la comunitat educativa, també es basteixi a partir del respecte, la confiança, la participació, la cooperació, ja que també comparteixen el mateix objectiu, la qualitat de l’atenció educativa que reben els seus fills i filles. El camí que han de desenvolupar plegats, professionals i famílies, no estarà lliure de problemes, de conflictes, davant dels quals els educadors i les educadores han de saber adoptar actituds positives i constructives, que permetin avançar més i millor en el camí. En el primer apartat d’aquesta unitat “Dinàmiques de grup” desenvolupem tot un seguit d’estratègies, d’eines de treball recollides en forma de dinàmiques de grup que permetran als educadors i educadores fomentar la cohesió del grup de treball, la participació i la implicació de les famílies mitjançant l’acció conjunta i la retroalimentació. En la segona part de la unitat “Tècniques per a la resolució de conflictes grupals”, exposem tot un conjunt de dinàmiques més adients en situacions en què el problema o conflicte ja s’ha produït, de manera que cadascuna de les parts implicades pugui desenvolupar actituds de cooperació i empatia davant situacions conflictives. L’aplicació i la pràctica d’aquestes i d’altres tècniques us ha d’ajudar a treballar més còmodament en el si d’un grup, ja sigui per a un desenvolupament funcional de la tasca com per solucionar divergències o desacords en el dia a dia de tota la comunitat educativa.

Recurs

Estratègies per millorar la convivència