Banc de Recursos

Estratègies de suport a la regulació de la conducta i abordatge de les desregulacions conductuals als centres educatius

Recursos multinivell

Les dificultats de regulació de la conducta són un fet que alguns infants i adolescents poden presentar a l’escola. En algunes ocasions, aquestes dificultats són tan greus que esdevenen un trastorn que genera necessitats educatives especials greus. Els trastorns que cursen amb dificultats de regulació de conducta són un fet que preocupa de forma creixent als centres educatius. Hi ha alumnes que, degut a una dificultat en la seva regulació emocional, no aconsegueixen expressar les seves emocions de manera adaptativa i presenten trastorns de conducta acompanyats d’agressivitat verbal o física, envers ells mateixos o els altres, que tenen un impacte en la convivència dins el centre educatiu. Aquestes dificultats greus poden provocar situacions crítiques, en què l’infant o el jove interfereix de forma molt significativa en el desenvolupament de les activitats habituals del centre i, fins i tot, pot arribar a posar-se en cert risc a si mateix o a altres membres de la comunitat educativa.

Recurs

Estratègies de suport a la regulació de la conducta i abordatge de les desregulacions conductuals als centres educatius