Banc de Recursos

Els mòbils a l’aula. Inclusió o prohibició?

Recursos multinivell

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) es troben a tots els àmbits de la vida de les persones. En l’àmbit educatiu ja fa alguns anys que s’ha fet l’esforç d'introduir-les tot i que en diferents resultats i ritmes, en funció de variables de context com el país, nivell educatiu, assignatura o altres. L’intent per integrar la vida quotidiana i l’educativa ha posat de manifest el problema relatiu a la presència massiva de telèfons mòbils als centres educatius, per la qual cosa han sorgit principalment dues postures al respecte. Una d’aquestes, ha estat la prohibició completa de la utilització, i per altra banda, els que han optat per la integració d’aquests a la pràctica educativa, amb la complexitat que aquest fet suposa. Aquest treball ha fet una revisió de la literatura per tal d’analitzar aquesta inclusió o prohibició, i els seus possibles efectes. Els resultats obtinguts en la revisió de la literatura posen de manifest els avantatges de la integració dels mòbils a les pràctiques educatives, millorant la digitalització de l’educació, la relació entre alumnat i professorat, els resultats i el benestar emocional de l’alumnat.

Recurs

Els mòbils a l’aula. Inclusió o prohibició?