Banc de Recursos
El llenguatge no verbal
Segona ensenyança
La importància de la comunicació oral rau en les habilitats que es treballen de manera individual i, també, col·lectiva. És necessari empoderar cadascun dels estudiants perquè es converteixi en una peça clau dins de la comunitat, una comunitat que poden transformar i fer-ne un lloc millor a través de les seves veus. Podem considerar les classes de parlar en públic com un espai on aprendre tècniques per fer un discurs més cohesionat o endreçat, però no hauríem de quedar-nos només aquí, sinó que també hauríem de fomentar la pràctica de les habilitats comunicatives per empoderar les noies i els nois perquè no tinguin por a expressar-se, a debatre idees i a voler canviar el món. És un repte inspirador que ens motiva a despertar la societat i fer-la activa, transformadora, empàtica i plena de veus diverses. El llenguatge no verbal és un dels aspectes de la comunicació oral que, en una interacció, poden passar més desapercebuts en la recepció conscient de la conversa i que, en canvi, tenen una importància cabdal en el seu desenvolupament. L’anàlisi d’aquests elements pot ajudar a reflexionar sobre el llenguatge verbal i entendre més les interaccions. En aquesta unitat haurem de tenir en compte els estímuls tàctils i visuals: contacte corporal, proximitat en l’espai, actitud corporal, manifestació externa, mímica i gest i direcció de la vista. També els estímuls auditius: sincronització de la parla, to emocional, pronunciació, accent i defectes de la parla.Recurs
