Banc de Recursos

Educació, educació, educació. Els fonaments del passat, del present i, més encara, del futur

Recursos multinivell

Per començar a construir, cal preparar el terreny i netejar-lo. Els fonaments seran el primer element constructiu de la construcció a executar-se, ja que suporten el pes de tota l’edificació. (...) Un pas previ a la construcció serà, doncs, fer una anàlisi del terreny per tal de decidir el tipus de fonament més adequat. Patricia Ortega, 2013 Encapçalem l’article amb una cita de Patrícia Ortega, professora de secundària. No la coneixíem, ni sabíem què feia, fins que, en una cerca ràpida buscant en un diccionari tècnic online el concepte fonament, Google ens ha posat davant dels ulls el seu blog. Així hem sabut que el 2013 era professora de l’Institut Salvador Dalí del Prat de Llobregat i que aquell curs –en concret el 30 de maig– va escriure la primera entrada del blog El lloc tecnològic. Els destinataris eren els seus alumnes de tercer d’ESO, per als quals hi va anar penjant sistemàticament «els apunts de l’assignatura de Tecnologia». Ens agrada la definició de fonaments que fa. La citem perquè ens ha semblat una base idònia –precisa i senzilla– per encetar la nostra reflexió. Una base sorgida de l’aula, una aula adequada als temps actuals, ja tant virtuals com presencials (o més). L’espai virtual és útil en positiu si s’usa bé. Tenir-ho en compte és important, diguem-ho ja d’entrada, especialment quan tractem d’educació.

Recurs

Educació, educació, educació. Els fonaments del passat, del present i, més encara, del futur