Banc de Recursos

Dibuixar els futurs de l’educació: un repte vital

Recursos multinivell

Renunciem menys als estudis —el 2020 la taxa d’abandonament escolar primerenc es va situar en el 16 %, la xifra més baixa comptabilitzada a l’Estat espanyol des que se’n tenen dades—; cada any augmenta el percentatge de persones que assoleixen l’educació superior —l’any passat va ser del 44,8 % entre els que tenen de 30 a 34 anys—, i, a més, considerem molt important continuar formant-nos a qualsevol edat —l’11 % de la població de 25 a 64 anys ha seguit algun tipus de formació en les quatre últimes setmanes (EPA, 2021)—. Però que estiguem donant a l’educació un lloc preferent no vol dir que no hi hagi aspectes que puguem millorar, com la pandèmia s’ha encarregat de posar en evidència (UN, 2021). En alguns àmbits, l’educació no ha avançat tant com ho exigien els canvis externs en el mateix sistema educatiu. En aquest context, què podem fer per afrontar els reptes que se’ns posen al davant, com ara educar per a la ciutadania i afavorir la transformació cap a una societat més sostenible, més justa i més equitativa? A continuació, enumerem alguns elements clau que hauran de tenir un paper rellevant en el que ara anomenem els futurs de l’educació (UNESCO, 2021).

Recurs

Dibuixar els futurs de l’educació: un repte vital