Banc de Recursos
Creant ponts família-escola a través d’habilitats parentals. Una experiència d’aprenentatge situat
Recursos multinivell
L’objectiu d’aquest article és doble: d’una banda, evidenciar la importància de l’aprenentatge situat, a través de l’experiència d’una e-comunitat de pràctica; d’altra banda, avaluar els resultats que es deriven de la realització d’una experiència de suport a la criança per a famílies des de l’entorn escolar. Aquest article col·laboratiu es basa en la reflexió dels professionals del treball social dels equips d’assessorament psicopedagògic del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que van participar de l’activitat formativa, en primer lloc, i de l’e-comunitat de pràctica, en segon lloc, sobre les experiències portades a terme durant el curs 2015-2016. En l’article s’analitza la implementació a les escoles del Programa de desenvolupament de les habilitats parentals (PHP) per a famílies de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, en tres vessants: la promoció d’una criança positiva[1] , la relació entre la família i l’escola, i el desenvolupament dels objectius professionals del personal treballador social. Els resultats indiquen, d’una banda, que, després de l’experiència de l’aprenentatge cooperatiu, la satisfacció és gran i, per altra banda, aquesta experiència d’aplicació del PHP ha suposat una millora de les competències en les habilitats parentals de les famílies, un instrument per incrementar la vinculació família escola i la possibilitat de treballar des de la prevenció en l’assessorament i acompanyament de les famílies i dels centres educatius.Recurs
