Banc de Recursos

Cooperar per aprendre i aprendre a cooperar: el treball en equips cooperatius com a recurs i com a contingut

Recursos multinivell

En aquest article es posa de manifest, en primer lloc, que un element essencial en la metodologia utilitzada en el procés d’ensenyament i aprenentatge és la forma d’organitzar l’activitat educativa a l’aula, la qual pot ser individualista, competitiva o cooperativa, i que, segons demostren nombrosos estudis, l’organització cooperativa de l’aprenentatge a l’aula és molt superior, en molts aspectes, a l’organització individualista i a l’organització competitiva. En segon lloc, es defineix amb una mica més de profunditat què és l’aprenentatge cooperatiu i tot seguit, en tercer lloc, es descriuen tres àmbits d’intervenció, diferents però complementaris, a l’entorn dels quals s’han d’articular una sèrie d’actuacions a l’hora d’implementar l’aprenentatge cooperatiu a les aules, per tal que els i les alumnes aprenguin els continguts escolars i aprenguin, també, com un contingut més, a treballar en equip.

Recurs

Cooperar per aprendre i aprendre a cooperar: el treball en equips cooperatius com a recurs i com a contingut