Banc de Recursos

Avaluar la competència, avaluar per ser més competent

Recursos multinivell

Sovint pensem en l’avaluació com el final de tot procés d’aprenentatge i parlem molt d’avaluar les “competències”, quan ens hauríem de preguntar sobre quina és la funció de l’avaluació en el seu desenvolupament. Creiem que és possible plantejar una avaluació final competencial i no canviar res del que s’ensenya i com s’avalua al llarg del procés d’aprenentatge? El canvi més important és reconèixer que ensenyar, aprendre i avaluar és de fet un únic procés. En el marc del darrer currículum promogut a Finlàndia (2015), es diu: “Cal passar d’una avaluació dels aprenentatges cap a una avaluació per aprendre i, més específicament, cap a una avaluació vista com a aprenentatge”. Els canvis en educació han de ser sistèmics, ja que els resultats depenen de moltes variables, però cada vegada s’està més d’acord que el factor clau és l’avaluació.

Recurs

Avaluar la competència, avaluar per ser més competent